Spoke
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Spoke

Ett kompisforum

HemHem  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

Till alla som studerar i Lund!

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Naban
Politiker
Politiker
Naban

Man Antal inlägg : 67
Registration date : 07-09-18

Till alla som studerar i Lund! Empty
InläggRubrik: Till alla som studerar i Lund!   Till alla som studerar i Lund! Icon_minitimetor sep 20, 2007 10:59 pm

Jag funderar seriöst på att läsa någon/ några kurser på universitetet inom snar framtid. Vill ha era åsikter på vad ni läser för tillfället och hur det är. Hur mycket ni läser, vad ni läser, hur det funkar för er och så.

Har funderat på engelska/annat språk (kinesiska, japanska)

Tacksam för alla som vill dela med sig!
Till överst på sidan Gå ner
The Yolky
Skapare
Skapare
The Yolky

Man Antal inlägg : 79
Registration date : 07-09-16

InläggRubrik: Sv: Till alla som studerar i Lund!   Till alla som studerar i Lund! Icon_minitimetor sep 20, 2007 11:05 pm

Citat :
Har funderat på engelska/annat språk (kinesiska, japanska

Jag och papperskorg har en gemensam kompis som läste japanska på universitet. Kan försöka locka hit honom. Han kanske har nåt tips om hur det var. Very Happy

king

Jesper
Besserwisser
Besserwisser

Antal inlägg : 39

InläggRubrik: Sv: Till alla som studerar i Lund!   Till alla som studerar i Lund! Icon_minitimefre sep 21, 2007 11:19 am

Jag läser som alla vet engelska och det är kul. Men... det är mycket plugg. Det är bara ca 2 timmar föreläsningar per dag men sen måste man läsa fem, sex timmar själv. Detta är ganska svårt att komma in i början tyckte jag, men nu har jag gjort scheman för alla dagar och åker in till Lund även om jag inte har föreläsning.
Jag kan inte säga mycket mer innan jag gjort och fått tillbaka fonetiktentan study scratch study Shocked study affraid study
Har inte bestämt mig för vad jag ska läsa nästa termin än. Men jag ska läsa något, det är en sak som är säker. Har man väl kommit in i det här så vill man inte lämna det.
Naban
Politiker
Politiker
Naban

InläggRubrik: Sv: Till alla som studerar i Lund!   Till alla som studerar i Lund! Icon_minitimefre sep 21, 2007 12:56 pm

Smile fyfan, låter tungt, och skoj dock!
Vad mer exakt är det för eng-kurs du läser?
Jesper
Besserwisser
Besserwisser

InläggRubrik: Sv: Till alla som studerar i Lund!   Till alla som studerar i Lund! Icon_minitimefre sep 21, 2007 1:25 pm

ENGA01 Engelska Grundkurs 30hp heltid/dag
Arrow www.englund.lu.se
Naban
Politiker
Politiker
Naban

InläggRubrik: Sv: Till alla som studerar i Lund!   Till alla som studerar i Lund! Icon_minitimefre sep 21, 2007 5:27 pm

Var inne på folkuniversitetet idag, kollade upp lite sysselsättning fram till januari om jag ska gå mer avancerat då eller så. Lutar mot engelska C1 eller japanska!
Jesper
Besserwisser
Besserwisser

InläggRubrik: Sv: Till alla som studerar i Lund!   Till alla som studerar i Lund! Icon_minitimefre sep 21, 2007 8:28 pm

Jesper skrev:
Har man väl kommit in i det här så vill man inte lämna det.
Quot'ar mig själv nu, ganska obvious men... Det som man inte vill lämna är nationslivet med mera, just nu hade jag gärna kunnat lägga böckerna åt sidan...men vill inte missa Blekingska ikväll. cheers
Sinem
Mikroskrivare
Mikroskrivare
Sinem

Kvinna Antal inlägg : 5
Registration date : 07-09-21

InläggRubrik: Sv: Till alla som studerar i Lund!   Till alla som studerar i Lund! Icon_minitimeons sep 26, 2007 11:16 pm

Jag läser då filmvetenskap och rekommenderar de starkt till er alla! Vem som helst kan läsa de, men om man älskar att jobba med film kan man inte sluta le på föreläsningarna. Man har även mycket tid kvar till nationslivet. Läs min blogg =) sinemyilmaz.blogspot.com.

Vi kollar på 2 filmer i veckan och på fredagen analyserar vi en av filmerna ur de perspektiv vi gått igenom under veckan. Böckerna är sjuuuuukligt intressanta och diskussionerna är hur underbara som helst...
http://sinemyilmaz.blogspot.com
Naban
Politiker
Politiker
Naban

InläggRubrik: Sv: Till alla som studerar i Lund!   Till alla som studerar i Lund! Icon_minitimeons sep 26, 2007 11:24 pm

Sinem skrev:
Jag läser då filmvetenskap och rekommenderar de starkt till er alla! Vem som helst kan läsa de, men om man älskar att jobba med film kan man inte sluta le på föreläsningarna. Man har även mycket tid kvar till nationslivet. Läs min blogg =) sinemyilmaz.blogspot.com.

Vi kollar på 2 filmer i veckan och på fredagen analyserar vi en av filmerna ur de perspektiv vi gått igenom under veckan. Böckerna är sjuuuuukligt intressanta och diskussionerna är hur underbara som helst...

Very Happy blev sugen.
Kommer söka in till något nu i veckan... sen får vi se vart det leder.
anabanana345
Mikroskrivare
Mikroskrivare
anabanana345

Kvinna Antal inlägg : 6

InläggRubrik: Sv: Till alla som studerar i Lund!   Till alla som studerar i Lund! Icon_minitimelör sep 29, 2007 8:15 pm

Jag läser inte på universitetet. What a Face Jag läser på Komvux. Det äger fett. Ska läsa på universitet seeen, nästa år. Men inte i Lund. Moahahahahahaaaa!
http://anabanana345.blogg.se
The Yolky
Skapare
Skapare
The Yolky

InläggRubrik: Sv: Till alla som studerar i Lund!   Till alla som studerar i Lund! Icon_minitimelör sep 29, 2007 8:26 pm

vad läser du på komvux? study

king

Jesper
Besserwisser
Besserwisser

InläggRubrik: Sv: Till alla som studerar i Lund!   Till alla som studerar i Lund! Icon_minitimelör okt 13, 2007 2:00 pm

Jag sökte fortsättningskursen i engelska inför våren.
Funderade ett länge på att söka juristprog. men jag bestämde mig för att jag behövde fundera ett tag till.
Nu ska jag bara se till att klara grundkursen först.
The Yolky
Skapare
Skapare
The Yolky

InläggRubrik: Sv: Till alla som studerar i Lund!   Till alla som studerar i Lund! Icon_minitimetis okt 16, 2007 10:25 pm

har ni hört att de skjutit fram datumet för sista anmälningsdag typ två dagar för att deras datasystem kraschade ihop.
Galet. Snacka om att det finns ett sug efter att plugga i landet. geek

king

Jesper
Besserwisser
Besserwisser

InläggRubrik: Sv: Till alla som studerar i Lund!   Till alla som studerar i Lund! Icon_minitimeons okt 17, 2007 10:19 am

Tror snarare det beror på att alla skjuter upp anmälan eller inte kan bestämma sig Wink
Jag ansökte via post, gammalmodig som jag är study
The Yolky
Skapare
Skapare
The Yolky

InläggRubrik: Sv: Till alla som studerar i Lund!   Till alla som studerar i Lund! Icon_minitimeons okt 17, 2007 12:31 pm

Hörde att dom helst inte ville ta emot post eftersom det blev för mycket arbete.
Skickar du in en skriftlig ansökan och söker på internet är det den på internet som gäller.

Av detta kan man dra slutsatsen att det blev mer arbete än de föreställt sig även med internetansökan. Bra idé! haha! Laughing

king

Naban
Politiker
Politiker
Naban

InläggRubrik: Sv: Till alla som studerar i Lund!   Till alla som studerar i Lund! Icon_minitimefre okt 19, 2007 12:06 am

Mmm, sista ansökningsdatum är idag.
Jesper
Besserwisser
Besserwisser

InläggRubrik: Sv: Till alla som studerar i Lund!   Till alla som studerar i Lund! Icon_minitimefre okt 19, 2007 10:15 am

The Yolky skrev:
Hörde att dom helst inte ville ta emot post eftersom det blev för mycket arbete.
Skickar du in en skriftlig ansökan och söker på internet är det den på internet som gäller.

Av detta kan man dra slutsatsen att det blev mer arbete än de föreställt sig även med internetansökan. Bra idé! haha! Laughing

Ja, gubben på studentservice var inte direkt glad över att ge mig den skriftliga ansökan. De har nog fått order om att hålla hårt i dem. Sen är det ju lite risky att ansöka via post men det har varit många som fått problem med internetansökningarna och posten funkade bra för mig i våras iaf.
Vad sökte du Ale?
The Yolky
Skapare
Skapare
The Yolky

InläggRubrik: Sv: Till alla som studerar i Lund!   Till alla som studerar i Lund! Icon_minitimefre okt 19, 2007 4:54 pm

Jesper skrev:
The Yolky skrev:

Ja, gubben på studentservice var inte direkt glad över att ge mig den skriftliga ansökan. De har nog fått order om att hålla hårt i dem. Sen är det ju lite risky att ansöka via post men det har varit många som fått problem med internetansökningarna och posten funkade bra för mig i våras iaf.

Tur det iaf. Smile Som min mattelärare sa. "Ni kan hämta ut era betyg hos mig eller så kan ni få dem hemskickade på posten. Men ska ni ansöka till en högskola så välj då för helsike inte posten. Högskolan skiter fulltsändigt om era ansökningar försvann i posten på väg hem till er." Evil or Very Mad

king

anabanana345
Mikroskrivare
Mikroskrivare
anabanana345

Kvinna Antal inlägg : 6

InläggRubrik: Sv: Till alla som studerar i Lund!   Till alla som studerar i Lund! Icon_minitimefre okt 19, 2007 8:35 pm

The Yolky skrev:

Jag läser Naturkunskap B. What a Face
http://anabanana345.blogg.se
Naban
Politiker
Politiker
Naban

InläggRubrik: Sv: Till alla som studerar i Lund!   Till alla som studerar i Lund! Icon_minitimefre okt 19, 2007 10:37 pm

Jag sökte!
1. Psykologi
2. Socialpsykologi
3. Engelska

Hoppas man kommer in på ngt av de trollkarl
The Yolky
Skapare
Skapare
The Yolky

InläggRubrik: Sv: Till alla som studerar i Lund!   Till alla som studerar i Lund! Icon_minitimelör okt 20, 2007 5:47 pm

anabanana345 skrev:
The Yolky skrev:

Jag läser Naturkunskap B. What a Face

Aha. Täntke du söka någon kurs som kräver det eller av rent intresse? Smile

Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Till alla som studerar i Lund!   Till alla som studerar i Lund! Icon_minitime

Till alla som studerar i Lund!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Spoke :: Utbildning & Studentliv-
Hoppa till: