Spoke
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Spoke

Ett kompisforum
 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Film som inspirerar!

Gå ner 
+3
LT
The Yolky
Naban
7 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2
FörfattareMeddelande
The Yolky
Skapare
Skapare
The Yolky


Man Antal inlägg : 79
Age : 36
Location : Lund
Registration date : 07-09-16

Film som inspirerar! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Film som inspirerar!   Film som inspirerar! - Sida 2 Icon_minitimesön sep 23, 2007 4:55 pm

Naban skrev:
Cisselisississi skrev:
The pursuit of happyness

Se den säger jag bara.

Jo den är fin, har för mig jag blev rörd till tårar av den filmen Very Happy Blir så när man sitter och kollar film ensam.

Senast jag grät till en film var när jag var liten och kollade på Lassie. Det var mycket sorligt. Tror jag iaf... Very Happy





king
Till överst på sidan Gå ner
http://www.jonthes.blogspot.com/
Naban
Politiker
Politiker
Naban


Man Antal inlägg : 67
Age : 35
Location : Lund
Registration date : 07-09-18

Film som inspirerar! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Film som inspirerar!   Film som inspirerar! - Sida 2 Icon_minitimesön sep 23, 2007 5:14 pm

The Yolky skrev:

Senast jag grät till en film var när jag var liten och kollade på Lassie. Det var mycket sorligt. Tror jag iaf... Very Happy

king

Smile Någonting som brukar väcka känslor är gamla familjerullar osv =) Men man brukar nog inte bli ledsen! Lassie va en underbar upplevelse på den gamla goda tiden.
Till överst på sidan Gå ner
Cisselisississi
Åsiktssättare
Åsiktssättare
Cisselisississi


Kvinna Antal inlägg : 45
Age : 35
Location : Santa Barbara, CA
Registration date : 07-09-16

Film som inspirerar! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Film som inspirerar!   Film som inspirerar! - Sida 2 Icon_minitimemån sep 24, 2007 7:38 am

Jesper skrev:
Fucking Åmål cheers
Bästa filmen som någonsin gjorts!
Allting är så bra! Skådespelarna, manuset, regin, musiken, allt!
Rekommenderar även att se den med Moodysons kommentarer, de är sjukt bra!

Kollade på den igår, med kommentarer bara för att du skrev det.. Faktiskt otroligt bra! Hm ja jag gillar den filmen.. Men du Jesper.. den är svensk?
Till överst på sidan Gå ner
http://cisselisississi.blogspot.com
Cisselisississi
Åsiktssättare
Åsiktssättare
Cisselisississi


Kvinna Antal inlägg : 45
Age : 35
Location : Santa Barbara, CA
Registration date : 07-09-16

Film som inspirerar! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Film som inspirerar!   Film som inspirerar! - Sida 2 Icon_minitimemån sep 24, 2007 7:47 am

Igår såg jag en av de bästa filmerna jag någonsin sett: Across the Universe. Så enormt bra film! Kärlekshistoria. Musikalstyle (som funkar) med enbart Beatlesmusik. Sjukt grym klippning som får en att tappa hakan in i det sista. Den snyggaste krigsscen jag nånsin sett. Supercool militärscen med stora Uncle Sam-posters som rör sig (och av någon anledning får mig att tänka på små ettor som lockas att läsa Rörlig Bild..). Kreativt som sjutton och superbra skådespelar- och sånginsatser. Behöver jag säga mer?

Jag vet inte om den kommer till svenska biografer men du kan säkert få tag i den på något sätt..
Till överst på sidan Gå ner
http://cisselisississi.blogspot.com
The Yolky
Skapare
Skapare
The Yolky


Man Antal inlägg : 79
Age : 36
Location : Lund
Registration date : 07-09-16

Film som inspirerar! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Film som inspirerar!   Film som inspirerar! - Sida 2 Icon_minitimemån sep 24, 2007 1:04 pm

Kom på en film som de flesta av er borde gilla. Almost famous. Den diggar iaf jag.
Synd bara att reklamkanalerna köpt in den billigt och sänder den som en skräpfilm. Det förtjänar den inte. Neutral






king
Till överst på sidan Gå ner
http://www.jonthes.blogspot.com/
LT
Moderator (Skaparens husdjur)
Moderator (Skaparens husdjur)



Man Antal inlägg : 3
Registration date : 07-09-18

Film som inspirerar! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Film som inspirerar!   Film som inspirerar! - Sida 2 Icon_minitimetis sep 25, 2007 9:48 pm

Jonathan har sexigt många smilies i sina inlägg Sad

Hursomhelst så rekommenderar jag filmen Bobby.
Handlar om mordet på Robert F. Kennedy som sker precis innan han blir president.
Riktigt bra film med många bra skådisar.
Till överst på sidan Gå ner
Sinem
Mikroskrivare
Mikroskrivare
Sinem


Kvinna Antal inlägg : 5
Age : 35
Location : Troligen på SSK
Registration date : 07-09-21

Film som inspirerar! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Film som inspirerar!   Film som inspirerar! - Sida 2 Icon_minitimeons sep 26, 2007 11:25 pm

En film alla fimskapare borde se är "Playtime" av Tati. Europeisk konstfilm... Känns som om man åker karusell i 2 timmar. Filmen sätter sina spår och det är verkligen inte det första man glömmer.
Till överst på sidan Gå ner
http://sinemyilmaz.blogspot.com
The Yolky
Skapare
Skapare
The Yolky


Man Antal inlägg : 79
Age : 36
Location : Lund
Registration date : 07-09-16

Film som inspirerar! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Film som inspirerar!   Film som inspirerar! - Sida 2 Icon_minitimemån okt 08, 2007 12:42 pm

Sinem skrev:
En film alla fimskapare borde se är "Playtime" av Tati. Europeisk konstfilm... Känns som om man åker karusell i 2 timmar. Filmen sätter sina spår och det är verkligen inte det första man glömmer.

låter lite som en film jag och Mathias såg på filmkunskapen. Tror den hette Bamse och lille skutt på nya äventyr.
Nä skämt sidor så såg vi nån skum dansfilm där en dansare gjorde akrobatiska konster i öknen i olika dräkter. scratch
Måste ju påverkat mig på nåt sätt eftersom jag fortfarande kommer ihåg den.




king
Till överst på sidan Gå ner
http://www.jonthes.blogspot.com/
Sponsored content





Film som inspirerar! - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Film som inspirerar!   Film som inspirerar! - Sida 2 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Film som inspirerar!
Till överst på sidan 
Sida 2 av 2Gå till sida : Föregående  1, 2

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Spoke :: Allt om film och TV-
Hoppa till: